Mark Rutte

Mark Rutte is de leider van de politieke partij VVD en is al meerdere jaren op rij de minister president van ons land. Door middel van zijn kundige politieke beleid heeft hij zich binnen de VVD tot de frontman kunnen opwerken en heeft hij ervoor gezorgd dat de VVD op dit moment al twee verkiezingen op een rij de grootste partij is. Het is dan ook niet vreemd dat Mark Rutte door veel mensen als de belangrijkste persoon binnen de Nederlandse politiek wordt gezien en dat er ontzettend veel Nederlanders zijn die voor Mark Rutte stemmen tijdens de nationale verkiezingen.

Tijdens zijn carrière heeft Mark Rutte al een groot aantal successen geboekt die er uiteindelijk toe hebben geleid dat Nederland zich als land aanzienlijk beter heeft kunnen ontwikkelen. Dit biedt Nederland onder andere kansen op het gebied van internationale groei, maar ook de manier waarop wij samenwerken met andere landen is een sterke kracht waar Mark Rutte keer op keer gebruik van weet te maken en hier grote successen in kan blijven boeken. Het is voor veel Nederlanders niet verrassend dat Mark Rutte hard heeft moeten werken om te komen waar hij vandaag is, en dit is dan ook een van de belangrijkste standpunten die de VVD de laatste jaren voert. Hoe harder iemand werkt, hoe meer deze persoon verdient, en ook Mark Rutte heeft hard gewerkt om te zorgen dat hij uiteindelijk minister president van ons land is geworden.

Start van de carrière

Het begon voor Mark Rutte allemaal op het gymnasium, waar hij vooral geïnteresseerd was in kunst. Volgens Mark Rutte heeft deze interesse uiteindelijk geleid tot een sterke interesse in de politiek, omdat er door middel van kunst ontzettend veel politieke normen en waarden kunnen worden uitgestraald. Deze sterke interesse bood hem ook een duidelijk inzicht in de historie van Nederland en de verschillende politieke stromingen die Nederland in de afgelopen honderden jaren heeft doorgemaakt. Door zijn vroege interesse in kunst heeft hij binnen deze wereld ontzettend veel kennis op kunnen doen die hem vandaag de dag nog steeds helpt om te zorgen dat Nederland wat betreft politiek grote stappen maakt.

Al op vroege leeftijd sloot Mark Rutte zich aan bij de VVD, al was het in de start nog bij de Jeugdafdeling van deze politieke partij. Mark Rutte heeft zich daar al sterk gemaakt voor de kernpunten die het liberalistische programma van de VVD aanhoudt om te zorgen dat er grote veranderingen kunnen worden doorgevoerd in de lokale en nationale politiek. Doordat de VVD voor vrijheid en democratie staat, en dit ook binnen de Jeugdafdeling een belangrijk onderdeel is, heeft hij de standpunten die hij vandaag de dag nog steeds op het gebied van vrijheid en democratie aanhoudt kunnen ontwikkelen. En dat biedt voor ons als Nederlanders vandaag de dag dan ook ontzettend veel voordelen, want deze krachtige standpunten zijn nog steeds de drijfveer voor Nederland op de internationale markt.

Na zijn studie koos Mark Rutte ervoor om eerst het bedrijfsleven te betreden. Hij heeft onder andere gewerkt bij Unilever, een bedrijf dat op grote schaal op internationaal niveau opereert. Het is dan ook niet vreemd dat hij tijdens zijn werk al ontzettend veel in aanraking kwam met leiderschap en dat hij gedurende zijn jaren in het bedrijfsleven veel kennis heeft opgedaan die er vandaag de dag nog steeds in resulteert dat hij als krachtig leider wordt gezien. Door deze vaardigheden al op vroege leeftijd te ontwikkelen heeft hij er de afgelopen jaren voor kunnen zorgen dat hij op internationaal niveau krachtige standpunten heeft kunnen uitstralen waarbij andere landen concessies hebben gedaan die zij niet hadden gedaan als Mark Rutte niet de kennis had opgedaan om dit op de juiste manier uit te voeren. Voor veel mensen zijn de vaardigheden van Mark Rutte op het gebied van leiderschap dan ook de grootste reden dat zij voor hem en voor de VVD stemmen, omdat deze vaardigheden uiteindelijk op zowel nationaal als internationaal niveau helpen om van Nederland een beter land te maken.

Carrière bij de VVD

In 2006 koos Mark Rutte ervoor om zich aan te sluiten bij de VVD in de Tweede Kamer en betrad hij de partij als parlementsleider. Al binnen aanzienlijk korte tijd werd hij vanuit de politieke partij als frontman neergezet die de VVD uiteindelijk zou transformeren naar de grootste partij van Nederland. Na het aftreden van van Aartsen kon Mark Rutte aan de slag als frontman van de VVD, wat door een aanzienlijk groot deel van de partij werd gesteund. Dit heeft goede resultaten opgeleverd voor de VVD, want al binnen enkele jaren was de partij weer een van de grootste partijen van het land. In nog hetzelfde jaar boekte de VVD een gigantische overwinning binnen de Nederlandse politiek en was het voor de VVD mogelijk om zich actief bezig te houden met de belangrijke kwesties die ertoe moeten leiden dat Nederland zich steeds harder als land kan ontwikkelen.

In 2012 boekte de VVD een grote overwinning in de Tweede Kamer, wat er uiteindelijk toe leidde dat de partij samen met de PvdA de meerderheid in de Tweede Kamer verkreeg. Dit heeft vier jaar lang stand gehouden, waardoor er diverse veranderingen zijn doorgevoerd binnen Nederland en binnen de EU. Het is dan ook niet vreemd dat er in 2016, toen er wederom verkiezingen waren, een groot aantal mensen op de partij stemde. Echter is de PvdA datzelfde jaar nog flink gedaald in het aantal zetels dat zij in de Tweede Kamer hebben, waardoor het aanzienlijk lastiger voor hen is geworden om een meerderheid in de Tweede Kamer te krijgen. Toch is er tijdens de hoogtijdagen van de VVD gezorgd dat de Nederlandse economie flink is gegroeid, en dankzij de standpunten van Mark Rutte en van de VVD is het voor Nederland mogelijk geweest om zich uit een zware economische crisis te werken. Het is dan ook niet vreemd dat veel mensen Mark Rutte nog steeds zien als de man die ervoor gezorgd heeft dat Nederland zich na deze zware economische crisis op de juiste manier heeft kunnen ontwikkelen en dat er nog steeds ieder jaar meer banen in ons land bij komen.