De politiek in Uden

Uden heeft een lange geschiedenis op het gebied van politiek en ondernemen. Dit heeft er vooral de laatste jaren voor gezorgd dat Uden en de VVD een belangrijke combinatie voor elkaar zijn geweest. Steeds meer mensen in deze gemeente hebben door dat de normen en waarden van de VVD goed aansluiten bij de wensen die zij in het leven hebben en zij kiezen daardoor iedere keer weer voor deze partij. Dit biedt de lokale bevolking een ontzettend snelle groei binnen de economie en zorgt er daarnaast ook voor dat er ontzettend veel nieuwe banen worden gecreëerd. De welvaart in het gebied is hierdoor flink gegroeid en de gemiddelde inwoner kan hierdoor ieder jaar een kleine stijging in het salaris verwachten.

Dankzij de snelle groei van de economie is het ook mogelijk dat steeds meer mensen uit Uden vaak op vakantie gaan, en ook daar heeft de lokale politiek zich dan ook sterk voor ingezet. In de geschiedenis van Uden heeft vooral de Katholieke Kerk centraal gestaan, en dat was tot 1950 ook duidelijk terug te zien in de resultaten die uit de lokale verkiezingen kwamen. Zo boekte de lokale Katholieke partij grote overwinningen gedurende deze periode. Echter is er rond 1950 een sterke switch geweest in Nederland, vooral op het gebied van geloofsovertuiging, en dit heeft er voor de lokale politieke partij dan ook voor gezorgd dat zij aanzienlijk minder stemmen ontvingen.

VVD in Uden

De VVD heeft belangrijke standpunten die goed aansluiten bij de gemiddelde kiezer in dit gebied. Zo is vrijheid een belangrijke waarde waar de lokale kiezers ontzettend veel om geven. Vrijheid van eigen bezit, maar ook vrijheid op de eigen acties die worden uitgevoerd. En naarmate steeds meer bewoners gebruik konden maken van deze vrijheid, die niet langer beperkt werd door de lokale Katholieke partij, boekte de VVD gigantische winsten die voor grote veranderingen in het gebied hebben gezorgd. Het is dan ook niet vreemd dat er zelfs mensen vanuit de gemeenten rondom Uden waren die naar deze gemeente zijn verhuisd en er daarmee voor hebben gezorgd dat ook de bevolking flinke veranderingen heeft doorgemaakt.

Een ander belangrijk standpunt van de VVD is de verantwoordelijkheid, en ook daar is de bevolking van Uden het sterk mee eens. Iedereen moet zijn of haar verantwoordelijkheid pakken wanneer er onderdelen in de samenleving zijn binnen dit gebied die niet overeenstemmen met wat de meerderheid wil. Daarom kiezen veel lokale stemmers voor de krachtige waardes van de VVD en zorgen zij er zo voor dat de samenleving binnen het gebied een mooie groei heeft kunnen doormaken. Buren vertrouwen elkaar beter en behandelen elkaar op een eerlijke manier. En dit biedt een uniek perspectief tegenover gemeenten waarin deze waardes niet hoog op de lijst met prioriteiten staan.

Een laatste kernpunt van de VVD is de veiligheid, en ook daar is de bevolking van Uden het mee eens. Zij willen een veilige omgeving creëren waarin iedereen een fijn leven kan leiden, door op de VVD te stemmen hebben zij ervoor gezorgd dat dit inderdaad de huidige situatie is en dat iedereen het juiste leven kan leiden dat hij of zij verdient.